6 Nisan 2013 Cumartesi

PATATESLİ TOPLAR

Günlerden cumartesi dışarıda hava çok güzel,insanın içi cıvıl cıvıl oluyor.Hemen kızımı alıp dışarılarda gezmek istiyorum.Bu havalar tam benim havam bayılırım ne çok sıcak ne soğuk güneşli ama bunaltıcı değil.Havalar böyle olunca bende hemen bir post yayınlanmak istedim işte pratik  bir tarif üstelik sunumu çok şık.Aslında bir çoğunuz biliyorsunuzdur ama içimden geldi yayımlayacağım blog arşivimde olsun istiyorum.
Malzemeler:
-4-5 tane haşlanmış patates,
-yarım demet ince kıyılmış maydanoz,
-1 tane ince rendelenmiş havuç,
-1 avuç kadar mor lahana ince rendelenmiş,
-3 yemek kaşığı zeytin yağı,
-yarım limon suyu,
-tuz ,
-kırmızı yaprak biber,
-bir tutam kara biber,
Yapılışı:
-Patatesler haşlanıp rendelenerek püre haline getirilir.
-Patates püresinin içine zeytinyağı,tuz,limon,karabiber,yaprak biber eklenir ve karıştırılır.Karışım üç eşit parçaya ayrılır.
-Karışımlardan birine maydanoz diğerine mor lahana ,son karışımada havuç rendesi eklenerek karıştırılıp şekil verilir.
-Servis tabağına alınır.
Not:İstenirse patates püresinin içine maydanoz,havuç ve mor lahana eklenmeden şekil verilip daha sonra maydanoz ,havuç ve mor lahanaya bulanıp o şekilde de servis edilebilir.Böylede güzel oluyor saçaklı saçaklı.Şekil tamamen sizin isteğinize kalmış.
Afiyet şifa olsun ..
 

2 yorum:

  1. Nefis oluyor bu toplar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bende bu havalrı çok seviyorum...patates topları harika görünüyor.ellerine sağlık...sevgiler:)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))