1 Mart 2013 Cuma

YUMURTA KAPAMA

Bu tarif Denizli yöresine ait güzel bir kahvaltılık.Haşlanmış yumurta ile tereyağın buluşması demiş bu tarifi aldığım blog arkadaşım bende kendisi ile aynı fikirdeyim.Tarif uğurböceğim mutfağım dan teşekkür ederek tarifin malzemelerine geçiyorum.
Malzemeler:
-3 tane haşlanmış yumurta,
-1,5 yemek kaşığı tereyağı,
-tuz,karabiber,pul biber
Yapılışı:
-Yumurtaları haşlıyoruz ve kabuklarını soyuyoruz.
-Yumurtaları ortadan ikiye boyuna kesiyoruz.
-Tereyağını teflonda eritiyoruz ve boyuna ikiye kestiğimiz yumurtaları, kestiğimiz kısmı tavaya gelecek şekilde yerleştiriyoruz.
-Tuz ve karabiberini ekleyip kısık ateşte 5 dakika kadar pişiriyoruz
 -Üzerine karabiber ve pul biber ekliyoruz sıcak sıcak servis ediyoruz.Tereyağına bandıra bandıra afiyetle yiyoruz.Tabi bu tarif diyet düşmanı:))
 
Sevgiler iyi hafta sonları

8 yorum:

  1. ellerinize sağlık,farklı bir tarif,denemek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ,değişik bir tarif arayanlara tavsiye ederim :)

      Sil
  2. Neşeli Günler merhabalar tarifi uygulayıp beğenmene çok sevindim,o tavayla birlikte tam yöresel olmuş mm :)
    seni takibe aldım,senide beklerimi izleyicim olarak görüşmek dileğiyle sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizi zaten takip ediyorum:))Güzel paylaşımlar her zaman takibe değer.
      Benim foto makine pek iyi olmadığından fotolar sizin ki kadra iyi çıkmadı ama tadı güzeldi:))

      sevgiler

      Sil
  3. Bir arkadşımdan duymuştum, gerçekten harika bir lezzetmiş. Diyete yeni başlamasaydım, mutlaka denerdim:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Nese hn,

    degisik bir tarif. merak ediyorum yumurtalari ne kadar haslamak iyi, ve sonrasinda ikiye bolup tavada tekrar pisirince renginde koyulasma yada kararma oluyormu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru hanım merhaba,

      Ben kaynadıktan sonra 2 dakika daha bekletim,kabuklarını soydum ve ikiye böldüm renginde kararma olmadı ama biraz sarısı hafiften koyulaştı.yağda pişirme kısmında yağ ısındıktan sonra ocağın altı kısık olmalı yoksa tereyağı olduğu için yağda sararma olur.

      umarım yardımcı olabilmişimdir.
      sevgiler

      Sil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))