2 Aralık 2010 Perşembe

ZERDEÇALLI PİRİNÇ PİLAVI


Zerdeçalın kansere karşı koruyucu olduğu söyleniyor.Rengide pek hoştur doğrusu.İşte bu aralar zerdeçellı pilavı pek sık yapıyorum efendim.Tadında bir değişiklik olmuyor tabi dozajını iyi ayarlamak lazım.Fazlası yemeğin tadını bozar.Yapımı çok kolay normal yaptığımız pilavdan pek bir farkı yok.
Malzemeler: 
-1 bardak pirinç,
-2 yemek kaşığı kuş üzümü,
-2 yemek kaşığı haşlanmış nohut,
-2 bardaktan 2 parmak fazla sıcak su,
-2 yemek kaşığı tereyağ,
-1 çay kaşığı zerdeçal
-tuz,
Yapılışı:
-Tereyağı eritip pirinci yıkayı ekliyor ve kavuruyoruz.
-Tuzunu,kuş üzümü , nohutu ve suyunu ekliyoruz .Yemeğimizn suyundan az biraz alıyoruz bir kaşık kadar içine zerdeçalı ekleyip ezip tenceremize ekliyoruz.(zerdeçal topaklanmasın diye)Eğer rengindeki sarılık az olduysa biraz daha zerdeçal ekleyebilirsiniz ve kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz
-Suyunu çektikten sonra dinlenmesi için biraz bekliyoruz.
*Şık bir sunum oluyor .
*Nohut isteğe kalmış
Afiyet olsun

 

17 yorum:

  1. Pirinç pilavını çok severim helede çeşitlilerini, baharatlılarını yemeğin yanında eşlikçi olmaktan öte tek başına bir öğün oluyor bazen. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor ve sarı renginide çok severim şu anda gecenin karanlığına doğmuş bir güneş gibi geldi :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok hoş bir görüntü olmuş.. lezzetini çok merak ettim.

    ellerine sağlık canım.
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Görüntü nefis..
    Ancak zerdeçalı hiç tatmadım..
    Merak ettim şimdi,eğer unutmazsam baharatcıdan isteyip denemek istiyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Pilav harika görünüyor.Zerdaçal kullandığım bir baharat ama pilavda hiç denemedim,rengi çok görünüyor.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Zerdeçal çok sık kullandığım bir baharattır. Et, tavuk, patates yemeklerinde muhakkak kullanırım. Pilav zaten tane tane nefis olmuş, bir de zerdeçalın güzel rengi ve tadı ile iyice lezzetlenmiş besbelli. Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. zerdeçallı hiç denemedim ama çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Zerdeçal'i ben de çok kullanırım.Ender Saraç'ın tavsiyesiyle kullanmaya başladım.Pilava özellikle güzel bir renk veriyor.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık canım nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  10. bende zerde yapmak için alacaktım aktardan demek pilavlara da konuyormuş pek bir malumatım yoktu bu konuyla ilgili...
    ilk kez tanışacağım kendisi ile..
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. o güzelim lezzetli yemeklerini yemekten mutluluk duyuyorum. ellerine sağlık gülüm.
    en yakın hayranın;)

    YanıtlaSil
  12. ben de çok severim rengini kokusunu.Eline sağlık canım ;)

    YanıtlaSil
  13. PİLAVA BAYILIRIM.NEREDEYSE HERGÜN PİŞER.ZERDEÇALLI TADI DA MERAK ETTİM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  14. sevgili YELDA teşekkürler,
    Hayatın ta kendisi lokantası canım benim denemeni tavsiye ederim..

    zelihecığım aktardan mutlaka iste unutma ama:))

    teşekkürler Fuat bey,

    Melihacığım canım bende yeni keşfettim ay bırakamıyorum:))

    Teşekkürler dokuzuncu bulut..Baharatlara devam:)

    sevgili sevda denemekta yarar var:)

    Başak Ender saraçtan marankiye herkes tavsiye ediyor

    YanıtlaSil
  15. teşekkürler yemek bir aşk

    Denizciğim tanıştığına memmun olacaksın:)

    Yemeklerimi tadmandan asıl ben mutluluk duyuyorum canım benim çok teşekkürler:)Seninle yemek yemek ayrı bir zevk..sevgili adsızım can dostum::))

    Ebrulim teşekkürler.

    Fundacığım en kısa zamanda deneyip , benimlede tecrübelerini paylaşman dileğiyle

    YanıtlaSil
  16. Canım nefis bir pilav olmuş mis kokusu buralara kadar geldi ellerine sağlık...
    Baklada bakla olmuş hımmm afiyetler olsun. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Zerdeçalın faydalarını duyduğumdan beri bizim evde de çoğu yemeğe katılır oldu:). Fırında yaptığım patates kızartmasına mutlaka koyarım ben de.
    Pilav hem tane tane kıvamıyla hem de rengiyle çok iştah açıcı görünüyor..
    Ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))