24 Eylül 2010 Cuma

TRABZON-UZUNGÖL-SÜMELA MANASTIRI

Efendim yıllardır televizyonlarda izlerdim ben Uzungölü.Birgün mutlaka gitmeliyim dediğim bir kaç yerden biridir kendileri:)
Ve bu sene görmek kısmet oldu ama o hayalimde büyüttüğüm yer değildi sanki ..Hani kimse yanlış anlamasın çirkin demiyorum.Güzel hemde çok güzel ama ben hayal kırıklığına uğradım yalnızca .Gittiğimde hep karadenizli insanlarla karşılaşacağımı düşünüyordum.Ama her tarafta Araplar vardı .Sanırım hayal kırıklığımda ondandı..
Tabi petrol onlarda para da!!!!Kendi vatanımızda biz yabancı gibi kaldık.Oteller Türk turistlere yer vermek istemiyor ,Araplara vermek için.Araplar doları bastırıyor.1 ise 5 ne fark eder adamlarda para ganii..Allah'tan biz turla gittiğimiz için sorun olmadı.
Yukarıdaki fotoda gölün arkasındaki köyün adı Sera köyü .Köy koruma altında yeni yapılaşma yasak.Otantik yapısı bozulmasın diye:))
Uzungöl'de gölün etrafında oteller ve çarşısı var.Ama asıl manzara yaylalarda.

Yol güzargahında sık sık mola vererek zirveye ulaşıyorsunuz.Gördüklerinize şaşırıyorsunuz.

Yaklaşık bir saatlik minübüs yolculuğundan sonra yaylalarına ulaşıyorsunuz.

O kadar çok çiçek çeşidi var ki insan "Aman Allahım bu ne güzellikler böyle "demeden kendini alamıyor.
 İnsanlar o kadra yüksek yerlere yayla yapmışlar ki şaşırıp kalıyorsunuz.Burada nasıl yaşıyorlar diye.Ama havası ve güzel manzarası insanın ömrüne ömür kadar ..
 Yavaş yavaş bulutları geçiyoruz.Yol boyu Bal satan insanlara rastlıyorsunuz.
 O gün benim doğum günümdü.Eşim tarafında toplanan bu çiçeklerde hayatımda aldığım en güzel çiçeklerdi..
                                                                            İşte bulutlar ayaklarımızın altında.
 Bu çiçeğin adı dağ gülü.Resmen gül tarlası gibiydi..
 Zirvede bizleri iki tane volkanik göl bekliyordu.Aygır  gölü ve Balıklıgöl..

Aygır gölünün ve balıklıgölün her tarafı rengarek çiçekler doluydu Çekmekten yoruldum desem abartmış olmam.
 Uzungölde bir gece Ensar Otelde konakladık.Otelde odalar dar dar sıkıcı ..ben pek beğenmedim..Bir gece Uzungölde konakladık.Burada mıhlama,balık yeme imkanınız var.Sonrasında Sümena Manastırına hareket ettik.
 Manastırı görmemizle şaşırmamız bir oldu.O ne yükseklik öyle ya..Karadeniz Rumları arasında anlatılan bir efsaneye göre Atina'lı Barnabas ile Sophronios adlı iki keşiş aynı rüyayı görmüşler; rüyalarında, İsa’nın öğrencilerinden Aziz Luka’ın yaptığı üç Panagia ikonundan, Meryem'in bebek İsa’yı kollarında tuttuğu ikonun bulunduğu yer olarak Sümela'nın yerini görmüşler. Bunun üzerine birbirlerinden habersiz olarak deniz yoluyla Trabzon'a gelmiş, orada karşılaşıp gördükleri rüyaları birbirlerine anlatmış ve ilk kilisenin temelini atmışlardır
 Kilisenin iç kısımlarında incilden sahneler mevcut .Tarih düşmanı bazı kendini bilmezler buralarıda talan etmişler .Sevgililerinin ismini kilisi duvarlarına yazacak kadar çok sevmişler.Bazı eserlerinde yabancı ziyaretciler tarafından kaçılırdığı belirtildi.Dünya Kültür mirası diyoruz şahsi miras değil efendiler...!!!!!!!!!
 Sümeladan sonra sırada Trabzon şehir merkezindeki Atatürk Köşkü var.İşte bu güzel çiçekler o bahçeye ait.O kadar güzel bir bahçe yapmışlar ki insan kendini cennette sanıyor.Atatürk bu evde 2 defa kalmış herşey yerli yerinde ve çok etkileyici benim gibi bir Atatük sevdalısı için onun yaşadığı  kaldığı yerleri görmek memmuniyet verici.
 Trabzonda evlenen çiftler burada gelin düğün fotosu çektirmeye geliyorlarmış.Hatta biz ordaykende bir gelin-damat vardı.Doğal manzara tabi bundan iyisini nerde bulacaklar:)))

Trabzon gezimiz burada sona eriyor yol güzargahında Akçabat var.Eee anladınız siz oni

Akçabat köftesi yani.Yanında da süper bir piyaz,Laz böreği..Deniz kenarında körfez köfte salonunda bu güzellikleri tatdık Harikaydı..

1. Umduğunu bulamamak kötü bişey olsa gerek ama yine de güzelmiş canım,özellikle çiçeklere bayıldım:)
    öpüyorum seni...

2. AYSULTANIM BEN MEMLEKTİMİZDE KENDİ İNSANLARIMIZIN İKİNCİ SINIF MUAMELA GÖRMESİNİ SEVMİYORUM..
    BİZLER HER ŞEYİN EN GÜZELİNE LAYIKIZ..GÜZEL YURDUMUN HER YERİ BİR BİRİNDEN GÜZEL..
    ÖPTÜM CANIMM

3. Rüya gibi.Harika fotolar.Eşinin sana topladığı çiçekler en güzelleri ;)Kutlarım canım..
    Sümela'ya hayran olmuştum ben de.Yorucu bir çıkış süresi var ama değer.Öpüyorum ;)

4. Biz de geçen hafta sonu Nevşehirdeydik. Ve bir daha ki sene Karadeniz inşallah diye gezdik. Resimleriniz çok güzel. Mutlaka gidip görmeli,.... Emeklerinize sağlık.

5. canım tatil yapamadığımı biliyosun.keyifli ,bilgilendirici ve görsel anlatımın sayende tatil yapmış gibi olduk.teşekkürler devamını bekliyorum.(her foto çok hoş ama en son kare gibisi yok):))))ayten

6. ebruli bende sümelaya çıkarken zorlandım ama güzeldir.yorgunluğa degiyor bence:))

7. serap kapadokyada çok güzel karadeniz ayrı bir güzel:))

8. Aytenciğim inşallah bir gün sizede kısmet olur ..Çalışıyoruz didiniyoruz nereye kadar değil mi ama?
    en son fotonun sen birde canlısını görecektin:))
    canım benim teşekkürler..

9. Bu müthiş fotoğraflara bayıldım, ellerine sağlık canım sayende gezmiş gibi olduk yine...

Sevgilerimle, öptümm.

10. ne zaman geldin canım.keşke haber verseydin mutlaka ağırlmak isterdim seni.bu arada ben de ilk kez geçen haftalarda annemlerin gelmesi bahanesiyle gittim.ben de seninle aynıı fikirdeyim...resimler çok güzel..tüh keşke bilebilseydim buralarda olduğunu canım...sevgiler..

11. FUNDACIĞIM CANIM BENİM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM .İNAN SAMİMİYETİNDEN ŞÜPHEM YOK.AĞIRLAMIŞ KADRA OLDUN..DÜŞÜNMEN YETER CANIM..SEN DAHA EVİNE YENİ TAŞINMIŞTIN RAHATSIZ ETMEK İSTEMEDİM.GÖNÜLLER BİR OLSUN YETER Kİ:))
    SEVGİLER

12. benim yanıma gelmişsin hemde çalıştığım çay fabrikasına gelmişsin ben üst katta sen bahçede çay içmişsin ama karşılaşamamışız malesef.. çok üzüldüm çoook...

canım çok haklısın bu yıl arap istilasına uğradık resmen. hayatımda bu yıl gördüğüm kadar çok arap görmedim ... nasıl bir işi anlamadım dediğin gii para gani...

Tekrar bekleriz canım ama bu sefer bana da uğra olurmu... gerçi uğramışsın ama farkında olmadan hehe :))

13. AA HÜLYA CİDDİ MİSİN?BAK ŞİMDİ BENDE ÇOK ÜZÜLDÜM O KADAR YAKINDAYMIŞIZ HA:))
    İNŞALLAH BİR DAHA Kİ SEFERE ÇÜNKÜ BEN KARADENİZİ ÇOK SEVDİM..SIK SIK GELİRİM ARTIK EE GELMİŞTEN BLOGCU ARKADAŞLARIMI ZİYARET EDERİM:))

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))