17 Eylül 2010 Cuma

GÜN GÜN DOĞU KARADENİZ TURU

1.GÜN  ERZURUM GEZİSİ
Yaz tatilimizde küçük bir Karadeniz turu yaptık.Çok zevkli ve eğlenceliydi..Bu güzel geziyi sizinle paylaşmak istedim.Eğer sizde benim gibi Karadenizi merak ediyorsanız belki fikir onur düşüncesindeyim:))İşte turumuza başlıyoruz..
Turumuz Gaziantep'ten başlıyor.İlk durak ERZURUM
Sabah saatlerinde yöresel açık büfe kahvaltı yaptık arkasından Abdurahman Gazi Türbesi’nin ziyareti. Aziziye Tabyaları ve 93 Harbi Şehitlerinin ziyaret ettik.Erzurum’daki 5* lı otelimize yerleştikten sonra.Rüstem Paşa Çarşısı’nda Oltu Taşı alış-verişi ve Erzurum’un yöresel Cağ Kebabı’nı tadıyoruz. En büyük Selçuklu Medreseleri’nden biri olan ünlü Çifte Minare Medresesi, Ulu Cami ve Yakutiye Medresesi’nin gezdik.

Erzurum'un meşhur çağ kebabı

Meşhur Kadayıf sarması
Mutfak kültürü çok zengin bir şehir.İnsanları sıcak ve cana yakın.Havası için diyecek bir tek kelime var buzzzzzzzzzz

Selçuklu zamanından kalma Yakutiye Medresesi

Kongre binasının içi

Atatürk Evi

Erzurum üniversitesi

Rüstem Paşa çarşısı( Oltu taşı çarşısı)

Tortumdayız

Tortumun balı meşhur ,hem nasıl meşhur olmasın ki her çiçeğin üstünde bir arı:)))
                   Rehberimiz Şerif Bey Tortumluydu bizi kendi bahçelerinden getirdiği vişnelerle besledi:))Sağolsun..
Vişnlerin tadıda birbaşkaydı hani:))

Tortumu geçtikten sonra Karşımıza Kanuınsuz Dağları çıkıyor..

Türkiye'nin en yüksek şelalesi olan Tortum şelalesi
Erzurum gezisinde resmen bir tarihi geçit yaşadık.
Erzumum güzel bir şehirdi.Konakladığımz otelimizde gayet neziz bir yerdi.
Kesinlikle gezmenizi tavsiye ederim .Gezimizin birinci bölümü burada sona erdi.İkinci bölüm Artvin,Rize..Arkası yarın :)))

1. ERZURUM GERÇEKTEN GÖRÜLMESİ GEREKEN İLLERİMİZDEN BİRİ. 2 YIL ÖNCE GİTMİŞTİM. RESİMLERİNİZLE YENİDEN GİTMİŞ GİBİ OLDUM. TEŞEKKÜRLER. BANA DA BEKLERİM. bebegimincicileri.blogspot.com

2. Ne güzel bir tatil olmuşşşş.Kültürel gezileri,deniz,havuza tercihe diyorum ben.Tarihi seviyorum öğretmenim :) Enerji depolamışsındır artık.Yeni dönem başlıyor,kolay gelsin ;) öpüyorum.

3. Ay gezmiş kadar oldum,çok sevindim senin adına :))

4. Canım imrendim ne güzel bir gezi olmuş tura nerden gittiniz bana tur bilgilerini gönderirsen sevinirim tek tek inceledim harika yerler

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))