6 Mayıs 2010 Perşembe

MARUL CACIĞI

Cacık diyince akıllara salatalık ve yoğurt gelir değil mi?Efendim biz kalıpları yıkıyoruz.Değişikliklere yelken açıyoruz..:))
Bizim oralarda marulla da yapılır cacık.Çok da nefis olur.Üstelik yapımı da çok kolay.
Malzemeler:
6-7 yaprak marul,
1 kase yoğurt,
1-2 diş sarımsak,
nane,tuz
1 bardak su
Yapılışı:
Marulları yıkayıp temizliyoruz,ince ince kıyıyoruz.Derin bir kabın içine alıyoruz.
Yoğurdu iyice çırpıyoruz ve ezdiğimiz sarımsakları yoğurdun içine ekleyip karıştırıyoruz.Sarımsaklı yoğurdu marulu karıştırıyoruz ve az az su ilave ediyoruz. kıvamı size kalmış .Eğer çok sulu sevmem diyorsanız suyunu fazla eklemeyin .Yok  katı sevmem diyorsanız biraz su ekleyin..Tuzunu ekleyip karıştırın.Üzerinede süslemek ve güzel bir koku yaymasını sağlamak için nane serpiyoruz..
Değişik lezzetler arayanlar önereceğim bir meze.Deneyin pişman olmazsınız diyorumm.
Sevgilerrrrr:)))))))))))))))
Afiyet olsunnn

10 yorum:

  1. duymuştum bu tarifi ama hiç denemek kısmet olmadı,
    ellerine sağlık canım
    nefis görünüyor.
    resim sorununu nasıl çözdün canım?
    benim hala sorunlu:((

    YanıtlaSil
  2. bu da yogurtlu marul salatasinin bol yogurtlusu demek,iyi fikirmis,ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik sagliokli ve leziz afiyet olsun canim.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar
    benim çocukluğumda annem evde satalık olmadığı zamanlarda kıvırcık salata ile yapardı ince ince doğrayıp çokta güzel olurdu gerçekten paylaşıpta o günleri anımsattınız banada teşekkürler
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ZEYNEPCİĞİM BEN PİCASA RESİM PROĞRAMI KULLANIYORDUM ONU SİLDİM YERİNE FOTOSHOP RESİM DÜZENLEME PROĞRAMINI KULLANMAYA BAŞLADIM. PİCASAYI SİLİNCE SORUN HALLOLDU.

    YanıtlaSil
  6. eşim bu hafta marulu fazla almış,boşa gidecek ,yarın yapıyım bakıyım.teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık canım bende çok severim bu cacığı fotoshop daha iyi bir program kursunu bulsam ben gidecemde kende kendime öğrenmeye çalışıyorum

    YanıtlaSil
  8. Bizim buralarda da yapılır hıh ;)
    komşumuz yapar :D
    gerçekten değişik oluyor,ellerine sağlık bitanem öptüm:)

    YanıtlaSil
  9. e pek güzel..hem kolay ya tam bana göre tiz vakit yaparım bunu.:)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Emel,
    gülcan,
    serpil,
    umutluhayat,
    keyfeseyran,
    aysultan,
    mavitutku çok teşekkürler

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))