8 Eylül 2009 Salı

GÜLLAÇ


      Ramazanın gülü güllacı yemezsem Ramazan gelmiş gibi hissetmiyorum:)
Hafif ve pratik bir tatlıdır .Yapılışı çok pratik tüm sütlü tatlılar gibi güllaçta çok hafif ve lezzetli bir tatlı.
Malzemeler:
  1. 1kg süt,
  2. 1-2 bardak şeker,
  3. 1 vanilya
  4. 6 yaprak güllaç
  5. Arasına doğranmış bir kase ceviz
üslemek için:nar ,çilek,kiraz ,çekilmiç fıstık

Yapılışı:
-1kg sütün içine 1,5 su bardağı şeker ilave edip kaynatıyoruz.İçine bir vanilya ekliyoruz.
-6 güllaç yaprağını alıyoruz ve bir kat güllaç yaprağı biraz kaynattığımız sütlü karışımı üzerinden gezdiriyoruz .Tekrar güllaç süt şeklinde 3 kat bu şekilde tamamlıyoruz.
-Ara kata doğradığımız cevizi ilave edip aynı işlemi diğer 3 yaprak güllaca da uyguluyoruz
-Güllacımız biraz soğuduktan sonra 2-3 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.
-Üstüne kiraz ve çekilmiş fıstıkla süsleyerek servis ediyoruz
-Afiyet olsun.

Not:1-İç malzemesi fındık,fıstık,ceviz isteğinize kalmış.
2-Güllacın içine koyduğumuz cevizlerin kararmaması için cevizleri yarım saat kadar suda bekletiyoruz.Daha sonra suyunu süzüp fırında kurutuyoruz.Fırında kuruturken dikkat etmek gerek yoksa cevizler yanar.Bu şekilde cevizin kara suyu gidiyor ve güllacın içine koyduğumuzda güllacımız kararmıyor.Cevizin bu kara suyu kolestorole çok iyi geliyormuş.Bu püf noktasını Oktay Ustadan öğrenmiştim.Hemen uyguladım memmunda kaldım.

6 yorum:

  1. Canım çok severim elllerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Selam...Bende yaptım haftasonu o kadar güzel olmuştu ki bi akşamda hepsi bitti:):):)En çok cevizlisini severim, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor ellerine sağlık güllaç özellikle bekleyince nefis oluyor....

    YanıtlaSil
  4. Ramazan eşittir güllaç benim için :) Nasıl severim biliyomusunn valla 1 kg yerim yani :) Evde bulunucak bi şey de diilki.Pastane yolları göründü bana :)Ellerine sağlık canım.Bi de mail atarmısın bana bi şey diicem ;)

    YanıtlaSil
  5. ELİNE SAĞLIK CANIM..NEFİS GÖRÜNÜYOR GERÇEKTEN..SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  6. bayılırım güllaca..ama hiç kendim yapmadım, denemek lazım şimdi ..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))