18 Mayıs 2009 Pazartesi

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

Bu pazar diyet listemizde mercimek,nohut,fasulye gibi kuru baklagiller vardı .Ben yeşil mercimeği çok severim.Tabi bu hafta pazar günü kaçar mı hemen mercimek pilavı yaptım.Öğle yemeğinde yanında bir de turşu değmeyin keyfime.
Malzemeler:
  1. 1 çay bardağı Yeşil mercimek
  2. 1 çay bardağı bulgur
  3. 1 tane kuru soğan
  4. Biraz biber salçası ,tuz
Yapılışına gelince:
  1. Yeşil mercimekleri haşladım hafif sert kalacak( çünkü daha sonra bulgurlada pişiyor),Haşladığım yeşil mercimekleri süzdüm.
  2. Tencereye 1 kaşık zeytin yağı ekledim bir küçük soğanı kavurdum .Üzerine biraz salça ilave ettim.Daha sonra 1 çay bardağı bulgur ilave ettim .
  3. Suyunu,tuzunu ekleyerek pişmeye bıraktım
    Piştikten sonra yanında kuru soğan yada turşu ile çok nefis oluyor.Ayrıca yeşil mercimek bol lifli yiyeceklerin arasındadır.Sindirim sistemini çalıştırması açısından kırmızı mercimeğe göre daha çok tüketmek iyi olur düşüncesindeyim:: :)))))
Herkese iyi haftalar bol gülücükler:):):):):):):):):):

21 yorum:

  1. Bende çok severim mercimekli pilavı...
    Ellerine sağlık canım iki kaşık aldım:))

    YanıtlaSil
  2. mercimekli pilav en çok sevdiğim yemeklerden biridir.bizayrıca pirinçten de yapıyoruz.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım çok sevdiğim bir tat,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben de aynı düşüncedeyim :)ben de pişirdim ,yedim oh karnım doydu ya :) afiyetler olsun,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. hmmmm... cok severim. cok güzel olmus. ellerine saglik. sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Mercimeği kim sevmezki..
    Ama geneli çorba yer bizimkiler..Bende inadına yeşil mercimeği arada yaparım..Nebati et diyorum ona ben...Eline sağlık canım ayranıda benden olsun..

    YanıtlaSil
  7. mercımeklı mı Allah Allah daha once hiç yemedım nasıl bi tadı var acaba ?

    merak ettım sımdı ya

    YanıtlaSil
  8. Ynın da bir kurusoğanı kırdın mı, biraz da kütür kütür turşu. Off, off!

    YanıtlaSil
  9. bende dün yaptım bide kuru sogan ohhh afıyet olsun canım

    YanıtlaSil
  10. ah turşuyla ne güzel uyumludur mercimekli bulgur pilavı.afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  11. bayılrım mercimekli pilava ellerinize sağlık ii aklıma getirdiniz bende enn kısa zamanda yapıyım.sevgileeer

    YanıtlaSil
  12. Bir bulgur pilavi hastasi olarak su an nasil canim çekti tahmin bile edemezsin :)) Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  13. Mercimeği o kadar çok severimki.
    Afiyet olsun.
    Sevgiler.
    Hele bir de bulgurla birleşirse demeden geçmiyim.

    YanıtlaSil
  14. SEVGİLİ AYŞE BENDE İLK DUYDUĞUMDA YA BULGURLU MERCİMEK NE ALAKA DEMİŞTİM DENEDİKTEN SONRA FİKRİM DEĞİŞTİ O GÜNDEN SONRA MUTFAGIMIN VAZGEÇİLMEZLERİ ARASINDA YER ALIYOR KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM.

    YanıtlaSil
  15. görür görmez yanına da turşu dedim senin gibi

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. bayilirim bulgur pilavina harika olur ellerine saglik .nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  17. ben de çok severim hem de çokkkk..afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  18. oh birde yanında yogurt olsa:))
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  19. hic denemedigim bir tat mercimekli bulgur pilavi ellerine saglikk canimmm optumm

    YanıtlaSil
  20. mercimekle denemedim hiç ellerine sağlık güzel görünüyor cnm

    YanıtlaSil
  21. Neşeli günler,bloğunuzu emekle oluşturmuşsunuz emeğinize sağlık aranıza yeni katıldım.gelinim bilgisayar öğretmeni İstanbul a gelince bana yardımcı olacaktır.
    Hele hele mercimekli bulgur pilavına yanında çoban salata bana kuzu tandır gibi gelir ....

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))